zondag 28 februari 2016

Into Space

Voor een vriendin maakte ik twee supermooie hemdjes met astronautenstof.
Voor beide zoontjes eentje :)



Jesse was vanaf de eerste knipsessie al aan het zagen voor iets voor hem in die stof! *zucht* zo gaat dat nu eens altijd...

Jammer genoeg was de stof te goed berekend en had ik alleen nog snippertjes over na de twee hemdjes.
Na lang zoeken vond ik via via een restje van ong 30cm op stofbreedte :))

Net genoeg voor de trui van Stof voor doehetzelvers 2. Die staat al lang op mijn naaiagenda!

Ik combineerde met een redelijk dikke bordeaux tricot, die ik ooit eens kocht bij Den Depot. Maar uiteindelijk niet gebruikt werd voor het doel vaar ze voor gekocht was.


Ik sloot de halsopening met bordeaux kamsnaps. (die ik volgende x nog dichter tegen de hals ga zetten)


De tricot heeft een beetje jeans-look. lekker stoer ;)


Mits wat puzzelen, kreeg ik een astronaut op de voorzijde en een raket op de achterzijde.


T' ventje is content en ik ook. 
Eigenlijk een ideale trui voor restjesverwerking van te mooie restjes katoen.



HIj maakt zich klaar voor de sprong (check dat tongske :p )


Stof: Timeless Treasures - space
Patroon: Trui uit Stof voor doehetzelvers 2



1 opmerking: