woensdag 26 augustus 2015

Een herfstige Ileana

Nog niet zo lang geleden sprak ik met enkele vriendinnen af in park spoor noord om gezellig te tetteren en de kindjes naar hartelust te laten spelen in het water.
Echt gezellig en leuk daar!

wat kwam ik daar tegen?? Marthe van Compagny M, die een fotoshoot deed met alle deelnemers van de testversie van de nieuwe ileana jurk, die ze toen net uitbracht.

Wat een prachtexemplaren zaten daartussen zeg!

ik zag vele bekende bloggezichten en dierf ook een praatje te maken met enkele die ik al een beetje kende -  zoals Silke van Spoetniksles die deze mooie jurk maakte en Marie-paule van So Popo Sew die deze prachtjurk maakte.

De beslissing was snel gemaakt, en al zeker omdat mijne vent zei *dat jurkje ga je toch ook maken voor Elin he?*

Op aanraden mat ik Elin netjes op, toch kwam ik nog steeds kleiner uit dan de maattabel voor maat 80, tewijl Elin al vlotjes 16maand is. dus ik besloot gewoon M80 te nemen - op de groei dan maar
ik versmalde op de borst wel met enkele cm, ik verwacht dat elin in de breedte wel niet veel zal toenemen ;)

En voila. zie hier, mijn herfstige Ileana jurk. die nog in de kast zal hangen tot de temperatuur ettelijke graden daalt Of Elin een plotse groeispurt krijgt ;)


ik koos voor de versie met halve raglanmouwtjes en een strikkraagje :) Love it!


Het mooie stofje is van Michael Miller en heet Norwegian Woods Fantasy Forest Purple.

Ik maakte er vorig jaar een mini jurkje uit en had dus nog genoeg over voor deze Ileana
(uit stof voor doe het zelfvers - maar dan verkleind tot m56 - kijk hoe schattig en klein <3 )

Tot mijn grote verbazing vond ik ook de perfecte match van gilet en kousjes in de winterbak.


Elin had ni veel zin in een fotoshoot... ah ja, kan gebeuren e


Ik maakte ook ineens voor de verjaardag van mijn beste mateke zijn dochtertje een Ileana
Merel is net 3 geworden, dus ik maakte de 3jaar, zonder kraagje, zonder aanpassingen.

Jesse koos zelf de stof uit de stoffenkast *De visjes voor merel mama!* - zo dat was heeeel snel gekozen :)
Ook deze zal nog even in de kast mogen hangen denk ik, aangezien hij mijn vierjarige zoon nog netjes past ;)


De stof is van Timeless treasures - Clownfish


UPDATE 03/10/2015:

eindelijk eens foto's zonder ween-kopje :)
het is nog steeds wat te lang, maar foert. op deze mooie zonnige herfstdag moest deze aangedaan worden ;)

prepare for a overload of pictures










3 opmerkingen:

  1. Weeral prachtig!
    Ik denk erover mijn naailessen stop te zetten en elke donderdag bij jou in de leer te komen :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woow ze zijn prachtig!!! en die stofjes!! Zo cute ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, zo mooi, Saskia! Ik ben helemaal fan van die herfstige Ileana in combinatie met de kousen en gilet! De dochter gaat stralen :)

    BeantwoordenVerwijderen