zondag 16 augustus 2015

Eindelijk eens flamingo's

Elke flamingostof die je je kan bedenken heb ik wel, denk ik.
Hoog tijd om daar eens iets uit te maken voor de zomer om is en de kleine lapjes te klein.

ik verknipte mijn allerkleinste lapje flamingotjes van Timeless treasures.
vorig jaar ergens gekocht als een couponneke in een stoffenwinkel.
En combineerde met een roze stippeltjesstof van bij de Veritas.

Het stofje mat juist 50cm. na even zoeken in de patroonbak, besloot ik er de maggie mea jurk uit te maken.
Die maakte ik hier al eens. maar werd al snel te klein aan de armsgaten. hoewel de 2y echt nog veel te groot is.
Volgens mij is dat toch een foutje in dat patroon - bij de kleine maatjes dan toch.

Ik deed wat hersenbreukerij en vergrootte de armsgaten door het onderste deel van het borststuk mee als armsgat te gebruiken en ook bij het rokdeel liet ik wat opening. Zo gaat hij veel langer meegaan.

ook paste ik de achterzijde weer aan voor een rits ipv knoopjes.
Elin is echt geen zittend gat en knoopjes toefriemelen is een frustrerend werkje ;)

Lekker zomers!
En geef toe. Zo'n kort jurkje schreeuwt om een bijpassend broekje toch?
Bij deze is die stof ook weer volledig op. wat hou ik daarvan. die restjesbak zit al vol genoeg.








en hup, nog een spreidstand erbij :)

2 opmerkingen: