donderdag 2 februari 2017

Mijn allereerste breiseltje ooit!

Ik zei het al eens, ik erfde van ons bommade een hele berg wol en naalden.

Hoog tijd dat ik dus het breien eens leerde van een vakmeester. Ons mama natuurlijk! Wie anders dan diegene die me leerde naaien. :)

Ze legde me de basisprincipes uit. (al snap ik nog steeds niet 100% hoe je een gevallen steek terug "opraapt") en ik was vertrokken.

Na een testlapje waar ik vanalle soorten steken uitprobeerde begon ik met volle moed aan mijn eerste projectje.

Iets simpel dacht ik, zonder teveel tralala.
Dus ik mat Elin haar hoofdomtrekje op en begon aan een beanie mutsje te breien, met een extra brede boord.

Enkele weken later (toch nog even wennen dat dat niet zo snel klaar is als naaien...) was mijn eerste projectje klaar.


Ik koos voor een bolletje roestkleurige wol in de bak en breide erop los. 
Om het toch iets te geven breide ik vierkantjes door rechtse en averechtse steek af te wisselen in blokjes.
Gelukkig wist ik nog een ponponneke te maken met het allerlaatste restje wol :)

Ik ben er alvast verliefd op, geniet maar even mee ;)






1 opmerking: