zondag 10 april 2016

Eagles en zwaantjes

Arend-truitjes.
Die streelzachte sweaterstof, daar was ik onmiddellijk op verliefd! ik kocht me direct een meter. het zou wel opgebruikt geraken dacht ik :)

Jesse was er ook direct weg van. Das voor mij é mama!?

Ik maakte er eerst twee longsleeves uit. eentje met raglan mouwtjes - uit de ottobre, en een leather sweater - uit de LMV.

Ik combineerde met een blauwe sweaterstof van Paappi met zwarte driehoekjes op.
het werden twee dezelde truitjes, maar toch heel anders.


En dan had ik dus nog een stukje over. Een derde trui voor Jesse zou er lichtjes over zijn. dus ik besloot eentje te maken voor dat lieve neefje van mij. Die groeit als kool!

Ik maakte de 68 voor mijn toen 4m oude neefje. Ondertussen past dat al niet meer. Het was toen al aan de nipte kant. In het vervolg dus netjes laten opmeten door de zus voor we knippen ;)




meehelpen met de auto te kuisen en ook ineens zijn afrijzerke afspoelen :)
Das pas productief bezigzijn.




Den aap uithangen op de speeltuin.


SO in LOVE op deze foto!!

En dan nu de zwaantjes jurk :)

Ook weer een stofje van verliefdheid op het eerste gezicht! 
ik bestelde direct een paneeltje bij Lelastof toen het nog in pre-order stond.

Toen de Nivalis jurk van Solifantjes uitkwam was de keuze snel gemaakt :)
Ik maakte de 86, versmald naar de 80. en het zit perfect. Hopelijk komt ze er de zomer mee door.

Ik koos voor het voorpand met bovenstuk, maar liet het achterpand uit zen gehele. en ik stak er knalroze elastische paspel tussen.






Ik vond er nog een perfect matching vestje bij in de kast :)


stoffen en patroontjes:
Arend sweaterstof - Den Depot
Patroon raglan - Ottobre
Patroon Leather sweater - La Maison Victor
Zwaantjes - SwanLake van Finch Fabrics - Lelastof
Patroon - Nivalis jurk en tuniek van Solifantjes



1 opmerking: