dinsdag 12 januari 2016

Shiny new toy for ME

Mijn naaiplekje heeft sinds dit weekend een serieuze Update gekregen.

ik kocht me namelijk een nieuw naaimachien :D *blink*blink*


Deze zaterdag pakte ik mijn mamatje bij de arm en we gingen met ons tweetjes naar Guy's naaicenter in Hamme. ik hoorde daar al veel goeds over, EN ons mama haar machientje kwam daar ook van.
Minstens 3u en een hele uitleg over 3 machienen later, was de beslissing genomen. Het werd de Bernina 350.

Effe terzijde: Guy's Naaicentrum -> superdikke service!! Amaai. daar kan een ander toch ni direct tegenop. Ik kreeg zelfs een spoedcursus om al te starten met mijn nieuwe aanwinst en zaterdag mag ik al een uurtje les gaan volgen :)


Aangezien ik me bedacht dat mijn naaiplekje hier nog niet eerder vertoond werd, gaan we daar nu eens werk van maken. mijn vaste stekje is eigenlijk gewoon een hoekje in onze slaapkamer.
De meubeltjes zijn van bij ikea.

Je ziet hier nog mijn Oer-machientje - een stokoude Husqvarna viking anna. Zeer trouw beestje, heeft me nog nooit in de steek gelaten. (en staat nu netjes in de kast opgeborgen)


Naast mijn Oer-overlockje (een oud 2ehands toyotake, 4e spoel staat ernaast want die is afgebroken) staat mijn torentje met knoopkes, knippers en andere frullekes.


Op het schabbeke staan potjes met allerlei lintjes, restjes biais en paspel. 
Op de stoffenkast staat mijnen toren met kamsnaps en mijn bakje met geknipte projectjes.



Onder de bureau staan twee bakken met paspel... kweethet... beetje veel niet? en een afvalbak.
Aan de andere kant staat een ladekastje met vanalles zoals ritsen, rekkers, flockfolie, vilt, textielverf, naadband, ... noem maar op, het zal er wel ergens inzitten.


De NA-foto :D 
nu nog sparen voor een nief overlockske ;)



De stoffenkast... misschien dat jullie het nu begrijpen als ik zeg dat ik eigenlijk wel genoeg stof heb...


Onder mijn ventje zijn muziekinstallatie (hij speelt gitaar) staat nog een kast met vlieseline, nicky velours, fleece/voeringsstof en boordstof.


Mijn schuifje naaigaren :)  Ik wordt altijd vrolijk van al die kleurtjes.
het andere schuifje bevat biais en naaimachine toebehoren. -> beetje te rommelig voor de foto :p

En dan slingert er nog ergens een bak met restjes rond en staan er twee grote bakken in de kleerkast met patronen en boekskes. Hoe ik die bewaar zag je hier al eens.

Hmmm. misschien heeft mijne vent wel gelijk als hij zegt dat ik onze slaapkamer / hobbykamer domineer met al mijn stof... ;)



Deze week zat er anders nog een cadeauke in de bus :)
Supermooie stof, gewonnen bij de give away van Eva Maria.

Ben al dagen aan het bedenken wat ik ervan zou maken... iemand suggesties? misschien een Louisa? of een Paprika trui? twijfel twijfel...



Nog eens Dikke merci Eva! :D



2 opmerkingen:

  1. Dikke proficiat met de nieuwe aanwinst. Daar ga je content van zijn :) mooi naaiplekje ook. Blij dat er nog zijn met een stoffenverslaving ;) en wauwie die stof! Ik wou ze bestellen via mondepot maar was te laat. Lucky you :) ik zou voor een rokje gaan met stolpplooikes hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, een Louisa! Ik heb de B380 en het zijn inderdaad zalige machines. Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen