woensdag 16 december 2015

Zalig slapen met Totoro

IK WERD TANTE!!

jaja, eindelijk seg :p 
wat was ik blij als mijn zusje me met glunderoogjes kwam vertellen dat ze een kindje verwachten.
met twee broers en een zus verwacht je toch wel enige neefjes/nichtjes voor je eigen kindjes ;)

Lennon werd de naam van het mooiste neefje ter wereld. 

ik maakte voor hem een lief slaapzakje. de Lua van Straightgrain.
die wordt hier steevast uit de kast gehaald als geboortegeschenk.

omdat het voor de zus wel een extrake mocht hebben, bestelde ik helemaal uit het verre amerika een stofje van Totoro.

Wat is dat Totoro zal u zeggen? wel dat is de mooiste tekenfilm ooit gemaakt. voila :p.


My neighbor Totoro, is een film van Hayao Miyazaki.
Een japanse tekenfilm dus. De Japan-gekte (zoals ik dat noem) begon in huize Van Beneden pas toen ik net het huis uit was. Manga toestanden enzo...
ik was er wel voor de vinden, die boekjes achterstevoren lezen en vreemde tekenfilmpjes, maar niet echt overtuigt. Tot mijn broer met de tekenfilms van Miyazaki afkwam. Ik was direct verkocht.
Tegenwoordig kan je ze hier ook al kopen. ;)

Maar dus, ik bestelde dit stofje nog geen week nadat ze het verkondigde bij Spoonflower.
Combineerde met blauwe spons aan de binnenzijde en een legergroene paspel en rits.
Geen blinde zoals het patroon voorschrijft, maar een gewone.




Ondertussen is kleine Lennon al een 6-tal weken en wordt de slaapzak goed gebruikt, den beste die ze heeft volgens mijn zusje ;)
Dus An, (van straightgrain) dikke pluim voor het patroon!





En als ik hier in huis zo eens rondzie, dan zie ik overal wel iets van Totoro. Mijn broers en zus zijn wel al eens in Japan geweest en brachten vanalle mooie dingen mee. 
Ook op het internet kan je dat natuurlijk vinden ;)

Jesse en Elin hebben beide een kussen op hun kamertje van totoro. we hebben er een eetsetje van, stempeltjes, knuffels, handdoekjes. ja zelfs mijn gsm hoesje is van totoro :p

1 opmerking: