maandag 27 juni 2016

De jas met fluo en dino's

De Lars, van Zonen09, die zo lang op zich liet wachten.



Wanneer kwam het patroon van de Lars nu weer uit? Geen idee..
Maar al bijna net zolang ligt hier mooie blauwe softshell en fluorescerende paspel te wachten om tot een Lars omgetoverd te worden. *schaam schaam*

Ik maakte toen eerst een testversie in petrolblauwe ribvelours, en die viel zo in de smaak bij Jesse, dat ik dacht *die blauwe versie kan nog wel even wachten..*

Maar nu is hij dus eindelijk klaar :p
Dat kwam vooral omdat een kennis van me, waar ik soms eens iets voor naai, afkwam met een superleuk katoentje voor een hemdje. het katoentje bleek eigenlijk een canvas achtige stof te zijn. iets te stijf voor een hemdje dus. Een jasje was de tweede optie.

Aangezien haar zoontje dezelfde maat heeft als Jesse, deed ik van *ineens een tweede knippen en synchroon naaien* dat gaat zoveel vlotter!

Die jas van haar zoontje... daar ben ik echt verliefd op!!
vraag me niet vanwaar ze de stof haalde, ergens overgekocht op Fb klonk het..


Ik maakte voor Jesse M116 standaard. hij wordt volgende maand 5y en is eigenlijk redelijk standaard van maten.


Ik stak de fluo paspel tussen de mouwnaden, zijnaden, de kraag en voorpand. Om lekker op te vallen in het schemerdonker.

Als binnenzijde gebruikte ik niet een tricotstofje zoals het patroon voorschrijft, maar een katoentje met dino's. 


Ipv de velcro sluiting koos ik voor Kamsnaps. enige aanpassing die je dan moet doen is vooralleer je de onderzijde en kraag sluit, de kamsnaps op het voorpand af te passen en in te nijpen. 
Ook diegene in het overlapje stak ik op voorhand erin, om ze langs de buitenzijde niet te zien.


mijn ventje is weer content :)






Dinostof: baby dinosaurs van bij Bambiblauw
de andere weet ik echt nimeer... ;)






3 opmerkingen: