maandag 29 juni 2015

100% biologisch - voor cas en nina

JAWEL!
ik was erbij,
bij de eerste 5 blog-finalisten van de webshop cas en nina wel te verstaan ;)

en dat allemaal dankzij JULLIE!! dikke dikke merci :D

in de 2e ronde kregen we een stofje toegestuurd. We mochten kiezen uit enkele voorstellen die deborah ons doorstuurde.
ik koos deze: Monaluna - blossems - lawn

ik dacht dat de aubergine kleur wel mooi zou uitkomen bij elin's bleke velleke en blonde haartjes.
En gelijk had ik :)

de stof op zich is 100% organische katoen, en is echt heel dun - bijna zijdeachtig, een ideaal zomerstofke.

het verbaasde me dan ook niet dat we als thema 100% biologisch opgelegd kregen.
een moeilijk thema vind ik zelf, maar wat blijkt, ik woon hier temidden van allemaal kleine bio-ondernemingskes :D

ik zocht er een paar op - we hebben zelfs een biologische bakkerij! - en koos de mooiste locatie uit om foto's te maken van mijn creaties: de bio-boerderij in de averechten - heist op den berg.

Averechten is echt een mooi natuurgebied, met een speeltuin en veel natuur, hertjes en schaapjes, zelf een speelbos voor de kids waar ze kampen kunnen bouwen naar believen :)
maar dus ook een bioboerderij waar ze schaapjes kweken, voor het vlees en de wol.

En dan nu het echte werk:
Ik maakte voor elin de BAS van Zonen09. maar verkleinde wel het patroon tot maatje 80 ;)


ik maakte de versie met mintgroene paspel. ik koos er wel voor om de zak iets anders af te werken. op mijn manier zit het bovenaan vast aan elkaar, terwijl het oorspronkelijke patroon een losse zak voorziet.
ook maakte ik er een korte versie van; tis bijna zomer voor iets he ;)


ik dacht er net op tijd aan om de delen waar de kamsnaps moeten kopen te verstevigen met vlieseline. want dat staat nergens beschreven in de handleiding.


Voor mezelf maakte ik een mouwloos hemdje uit de ottobre woman 2/2013.
nummer 3: de Buttondown mouwloze blouse.
Ik knipte de voorpanden wel in twee (uit noodzaak want ik had te weinig stof), verkorte het met 10cm en liet de kraag achterwege.
Binnenin afgewerkt met biais.


vanaf deze ronde wordt er een jury ingeschakeld en er mogen 3 deelnemers door naar de volgende ronde. thums up!

sorry voor de overdaad aan foto's, ik kon echt niet kiezen... :)













En bij een 100% biologische fotoshoot; hoort natuurlijk een 100% biologische picknick van bij de *planeten*-winkel. ;)




En deze moest ik ook gewoon delen LOVE my kids <3







8 opmerkingen:

  1. Supermooi gedaan en leuke combinatie :) toffe locatie ook, Mayke ging daar 2 weken geleden op schoolreis ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi Saskia!! Duimen omhoog voor de spiritters :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat met de eerste overwinning uit de reeks! Ik duim mee voor het vervolg!
    Elin ziet er prachtig uit met haar nieuwe Bas!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw heel mooi hoor. Je creaties maar ook je foto's. Ik duim mee voor jouw

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tnx :) fotograaf van dienst was mijn man, en die heeft zijn best duidelijk gedaan! Bedankt voor jullie duimpjes! Maar ik ben spijtig genoeg niet bij de top 3 :(

      Verwijderen